På plats i huset

Nu är vi på plats i huset. Alla kartonger och möbler är flyttade. Den gamla lägenheten är städad å klar! Skönt!

Tack alla som hjälpte till i helgen! Litens farmor som städade hela lägenheten nästan helt själv! Litens mormor som passade Liten när vi andra bar och städade. Litens farfar och morfar som bar möbler och kartonger! Stort tack till er alla!!

På lördagen gick det stora lasset. Vi var klara runt 18 tiden med flyttandet. Litens farmor stannade kvar och städade lägenheten till 19 tiden. När hon kom till huset käkade vi pizza och när Litens somnat så firade vi flytten med att dricka litge champange ur plastmuggar :) Sen somnade nog alla väldigt skönt.

På söndagen så var det lite kvar att köra. Cyklar och sånt. Sen var det sista kvar att städa i lägenheten också. Eftermiddagen ängnade vi med att sätta upp lampor och sånt med hjälp av Litens farfar.

I måndags så ängnade jag och Liten dagen till att plocka upp ur kartonger och att försöka få ordning på huset. Man inser att det kommer ta tid :)
I måndagskväll så försökte jag montera ihop en cykel som min sambo köpt. Den är jättefin men det saknades en mutter så det måste köpas innan framskärmen kan monteras. Men sen kan hon cykla till jobbet. Det är ialla fall en väldigt fin cykel!! :)
Undertiden jag gjorde det så fixade min sambo i köket och fick nästan upp allt ur kartongerna. Även vardagsrummet börjar ta sig :)

Nu sover liten så jag ska passa på att dricka en kopp kaffe :)
Ska försöka ladda upp bilder på huset i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar