En kopp kaffe

Nu är det måndag förmiddag och Liten sover. Vi har haft en bra förmiddag. Hon har lekt lite själv medan jag la in saker i garderoben och sen busade vi lite i soffan innan det blev dags att sova.
Har fått söva om henne en gång nu. Det händer att hon vaknar lite tidigare än hon brukar och man märker direkt om hon vill sova mer eller inte. Idag ville hon det.

Jag sitter och kollar mail och dricker kaffe nu. Datorn strular igen. Den låser sig när man startar den lite då å då. Vet nån vad det kan bero på? Mats? :) Du får fakturera oss snart? :)

Ieftermiddag ska vi till banken. Vi får nog passa på att handla då också. Behöver lite middagar om inte annat.

Idag är sätta upp nyckelskåp samt lägga in träningskläder i garderoben som står på min att göra lista. Det sistnämnda är klart. Verkar som jag hinner lite mer än så här. Kanske få upp en tavla också.

Just nu ser jag fram emot våren. Ska bli så skönt att bara kunna gå ut på altanen och sitta där och dricka en kopp kaffe. Fast då måste man ju ha koll på Liten så att hon inte börjar äta gräs eller nåt :)

Vi funderar lite på hur vi ska göra med altanen också. De tidigare ägarna hade en segelduk uppspänd som tak. Vi funderar på ett stort parasoll. Ialla fall första sommaren. Sen tycker jag nog att ett tak är lite mer praktiskt. Fast segelduk låter ju fint också. Som ni ser, många tankar :)

Nu ska jag dricka upp min kaffe. Skriv gärna kommentarer! :)

2 kommentarer:

  1. Spontant så brukar Windows-maskiner komma fullproppade med massa program som man inte behöver och tar massa prestanda. Skulle nog tro att det är något antivirus/internet-security/brandväggs trams som gör något spännande. Men jag antar att det är en del av hela windows-upplevelsen, 70% få skiten att fungera och 30% jobba.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att vi har Mats :-)

    Det är som är bra med den här bloggen, älskling, är att du får fram hur du vill göra med huset. Så vet jag om du vill ha tak eller segelduk. Vi kanske ska avhandla alla viktiga beslut här :-)

    Hälsa Liten att mamma saknar henne så. Och att jag ska gosa med henne ikväll.

    SvaraRadera