Lördag



Idag har vi varit på Loppis. Det gick väl så där. Vi fick ett dåligt bord men trots detta gick vi plus. Alltid nåt. Vi ska testa några fler Loppisar.

Min sambo stod på förmiddagen medan jag var hemma med Liten. Sen tog jag över vid lunch. Var ganska trevligt att stå där faktiskt.

På eftermiddagen när Liten sov så fixade min sambo lite här hemma. Jag tog en sväng till Ikea och Willys och handlade lite. Vi behövde lite trådbackar till klädkammaren samt lite andra små prylar från Ikea. Eller ja, vi behöver massor från Ikea men det får vänta lite. Det "större" inköp vi ska göra först är en sängstomme. Vi funderar på Hemnes från Ikea. Sedan behöver vi fler gardiner och mattor, fler lampor, en ny tv bänk (jag vill ha upp tvn på väggen) ja det är mycket vi behöver köpa :)

På vägen hem från Ikea stannde jag till på ÖB och köpte en snöskyffel. Ett måste för en husägare :) Jag upptäkte då att ÖB har oanade talanger. Det finns ju en hel del man kan köpa där till OK priser.

I morgon blir det att fixa här hemma. Bland annat ska vi försöka få ordning på klädkammaren och förrådet. Kanske blir en till tur till Ikea.

Idag hittade jag Liten halvvägs uppför trappan. Vår lilla tjej har lärt sig att krypa i trappor. Det är ganska häftigt men det blir ju ett moment till man måste ha koll på :)

Nu är det lördag kväll och välbehövlig vila i soffan. Förhoppningsvis så orkar jag titta på fotbollen i kväll. Tror dock att de får svårt. Portugal är bra. Sen undrar jag hur Lagerbäck kan ta ut Nannskog i stället för Goitom...fast jag hoppas Lagerbäck kan mer fotboll än mej :) Men ändå, Goitom känns mer framtid än Nannskog.

Förresten, ni som läser min blogg får gärna kommentera :)

1 kommentar:

  1. Hejsan, det blev ingen fotboll för oss, vi var för trötta och inte blev det bättre av att vi släckte ner i en timme. Det var faktiskt skoj att titta ut över Eslöv och se hur mörkt det blev.Krama båda två från mormor.

    SvaraRadera