Sjukling i farten

Stillbild av en spelare i amerikansk fotboll?
Eller Liten med en bil i famnen? Svårt att säga.



Mössa inomhus - Litens initiativ

Det var dags att skapa lite julstämning, så igår blev det julbak. Lussekatter var klara sen innan, men igår gjorde jag även ischoklad och knäck. Det är alltid mamma som har bakat till julen, faktiskt så har jag aldrig gjort de här grejerna sen jag flyttade hemifrån, men nu har jag ju en egen familj som vill ha godsaker. Och det var inte riktigt så svårt som jag trodde, kanske för att en termometer är rätt bra att ha, så behöver man inte lägga lika mycket tid på kulprov. Hur de (godsakerna, inte kulproven) ska räcka till jul är dock en stor fråga, eftersom kakmonstret Daniel bor i familjen. Som tur är så kan ingen av oss äta när Liten är vaken, för hon fattar direkt att vi käkar på nåt och vill ha hon med, vilket ju inte går för sig. Så vi får snällt vänta till hon har somnat.

Liten har förresten blivit sjuk igen, tyvärr. Hon är så röd runt näsan efter allt torkande, det rinner hela tiden. Jag var rätt säker på att hon skulle ha feber nu ikväll, men det var inte så. I morgon är det Litens luciafirande, och de har tränat i veckor med sånger och rörelser. Så jag hoppas verkligen att vi kan gå dit trots Litens förkylning, de pratar massor om det på dagis och vi har tränat på sångerna här hemma. Och Liten har fått en pepparkaksgummadräkt.

Ikväll har Daniel varit på julfest, så jag och Liten var ensamma hemma. Förutom att torka näsan, så har vi lekt med bilar, lagt pussel och busat. Först var det lite svårt för lilltjejen att äta middag, eftersom hon inte kunde andas, men sen, när hon fick sitta i mammas knä, gick det bra. Men hon har frågat efter pappa ungefär 50-60 gånger ikväll. Så det är tur att vi får träffas mycket i helgen, allihop!

/Sambon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar