Familjen vaccin


Liten tar det lugnt. I ca 2,7 sekunder.

Nu är hela familjen vaccinerad. Även småttingar får ju ta vaccinet nu, så igår åkte jag och Liten till vårdcentralen. Det var vi inte ensamma om. Jag förstår att alla som sliter med vaccineringen har det tufft nu, men lite organisation kring det hela skulle inte skada. När vi kom dit en kvart innan vaccineringen skulle starta, ville de inte ens ge oss en nummerlapp, eftersom de nästan var slut. Kanske hade varit en idé att berätta innan, om när de skulle börja dela ut nummerlappar.

Jag lyckades i alla fall tjata till mig en, och sen var det bara till att vänta, tillsammans med runt 300 personer på en mycket liten yta. Det gick inte att springa omkring där, så i 1,5 timme fick jag hålla Liten still. Det är inte lätt att ha henne still så länge, men med banan, festis och en bok gick det hyfsat. Till slut var det vår tur. Allt gick bra till hon såg läkaren. Han hade svart hår och skägg, och det blev lite mycket för Liten, hon blev nog skrämd. Så då bröt den stora hysterin ut. Det enda positiva med det var att hon nog aldrig registrerade sprutan, eftersom hon hade fullt upp med att skrika för sitt liv. Det tog lång tid att lugna henne, men sen kunde vi åka hem.

Hon verkar som tur är, än så länge, inte må så dåligt som vi gjorde. Så idag fick hon gå till dagis, hon verkar ju pigg och glad. Och efter att ha bytt rutiner har vi lyckats få henne att acceptera välling igen. Nu är det skötbordet hon vägrar. Hon är väldigt rolig vår lilla tjej!

/sambon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar