Gästbloggare!

Mina favoriter, en solig dag!

Jag vet ju att det finns folk som följer den här bloggen just för att det är Daniel som skriver. Men ibland är han så trött att han ber mig hjälpa till, så då får ni ha överseende!

Nu är det långhelg. Igår var vi ute och shoppade en sväng på Marieberg, eller ja, vi shoppade nästan ingenting men en cykelhjälm till Liten blev det. Och en fika förstås. Liten sprang som vanligt iväg, hon struntar i oss när vi är ute så där. Annars försökte vi vara ute mycket, men det har blåst och varit ostadigt väder så det är svårt. Idag var det dock ännu värre - det har ösregnat nästan hela dagen och varit runt tio grader....svensk sommar i ett nötskal? Jag jobbade faktiskt idag, bättre att ta ledigt nån gång när vi faktiskt har nåt speciellt att göra.

Nu på kvällen tröttnade vi på inomhuslivet, tog oss ut mellan skurarna och åkte till badhuset. Liten var först lite avvaktande och såg fastvuxen ut på en plats i bassängen, men sen hade hon jättekul och ville springa runt lite överallt. Det är ju inte så lätt att springa, om man knappt kan gå, och dessutom inte i en halkig simhall. Så vi fick följa med och hålla i Liten när hon stack iväg. Och riktigt roligt hade hon när hon fick sitta i en barnstol i duschrummet efteråt...hon har aldrig duschat så (bara badat) förut, så det var festligt.

I morgon vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, men på kvällen ska vi i alla fall, med en smula vemod, se Henrik Schyfferts 90´s show på tv. Vi hade biljetter till den föreställningen i mars 2008, men jag fick kraftiga sammandragningar (var i v.28) så vi tillbringade kvällen på förlossningsavdelningen. Och allt var bra och ingen fara så vi ångrade så att vi missade Schyffert....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar