Familjebloggen

Liten hjälper pappa att packa upp maten

Det blir ju snart mer av en familjeblogg det här, men idag fick jag i uppdrag att skriva eftersom Daniel var lite trött. Och det är ju lite svårt för mig att skriva om livet som pappaledig eller ens hur det har varit med Liten idag, eftersom jag har varit på jobbet, men jag gör ett försök.

Idag var de på dagis, Daniel och Liten. Så fort de kom dit (alla var utomhus) sa fröknarna åt Daniel att ta en promenad på en timme, vilket är hela den tid hon skulle vara där idag. Det funkade bra, Liten hade bara gnällt lite och det beror nog mer på att de inte förstår vad hon säger där. Hon fick ta en av dem i handen till slut. Sen hämtade Daniel Liten efter en timme, och då var hon så glad. I alla fall ända till det äldsta barnet på dagis åkte på henne i rutschkanan. Livet är hårt ibland.

Efter jobbet (som är en historia i sig jag inte ens orkar skriva om nu) lekte jag och Liten utomhus hela kvällen, Liten övade på att stjäla grannbarnets Bobby Car, som vanligt. Hon har en väldigt förfinad teknik som går ut på att så fort han reser sig, så springer hon dit och rycker bort bilen. Högst underhållande! Men sen var Liten så trött så trött, så hon somnade gott i sina nya pyjamas med tigrar på. Som hon måste ryta åt. Vår lilla Tiger. Världens härligaste unge!

/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar