Kaperska på G

Då var kaperskan i farten! Det är lördag lunch och lilla Liten sover. Ibland känns det hemskt att säga att det är skönt när hon sover, men det är det. Jag uppskattar förstås henne mest när hon är vaken, men eftersom hon dessutom var vaken en hel del inatt så är vi lite trötta. Dessutom blir hon ju som bekant mer gnällig och så när hon är förkyld. Så snorig som hon är nu, så undrar jag om de släpper in oss på dagis på måndag.

Igår hade vi golf med jobbet. Det gick åt fanders, för att uttrycka det milt. Men det kändes som om alla var lite tagna. Fick reda på i veckan att någon/några kommer sägas upp, men vi vet inte vem eller vilka. Svårt att hålla koncentrationen på golf då...

Ikväll har vi spelkväll med Naemi och hennes föräldrar. Misstänker att det blir en del fotboll också. Daniel och Liten har verkligen träffat en del folk i veckan, Judith och hennes pappa, Elias och hans pappa, Naemi och hennes mamma och idag Naemi igen. Själv har jag också träffat några, fast mest arbetskompisar och de har man ju liksom sett förr....

Nu ska jag försöka ladda upp en film, Liten snodde grannbarnets bobby car precis som hon alltid gör, och drog iväg. Hon har en egen som hon kör ännu snabbare med, men idag var det Hugos som gällde.

2 kommentarer:

  1. oj vilken fart hon har! Lycka till på dagis på måndag. Jag jobbar själv på en småbarnsavdelning och nu när alla kommit tillbaka efter semestern kommer även alla baciller, 99% av våra barn är genomförkylda nu. Vad tråkigt med jobbet, men vi håller tummarna!! Kram

    SvaraRadera
  2. haha jäklar vad hon åkte snabbt! puss å kram

    SvaraRadera