Släng dig i väggen Kirschsteiger!

Alla hjälper till och bygger!

Den innovativa kedjan

Tapeter på bredden

Bloggen är kapad av mig, Cecilia, idag. Daniel är nämligen fullt upptagen med att fixa det sista på vår altan. Vi har byggt tak i dagarna två, och det ser riktigt bra ut. När jag säger vi, så menar jag Daniel och hans pappa. Själv har jag återgått till 50-talet och varit hemmafru. Sett till att det funnits mat, passat barn, plockat undan osv. Min lilla Liten är ju dessutom vad man skulle kunna kalla ett aktivt barn, hon studsar sig igenom dagarna och sitter aldrig still mer än 1,5 sekunder i rad. Detta i kombination med att hon blir galen om jag ens försöker närma mig köket har varit en intressant kombination.

Tillbaka till Kirschsteiger! Det som är Ernstigt med uteplatsen, är vår lösning på stupränna, där vi låter en kedja gå ner i marken. Jag vet att vi inte är först med konstruktionen, men strunt samma. Snyggt är det! Det som är Ernstigt med vårt hus i övrigt, är att vi tapetserade på bredden i vårt gästrum på övervåningen. Rummet i sig är inte färdiginrett, som synes, men tapeterna blev jättebra.

Inget av våra projekt hade kunnat genomföras utan hjälp från andra, så jag passar på att rikta ett stort tack till Litens morfar för tapetseringen, mormor för barnpassningen och farfar för altantaket. TACK! Farmor får ett tack på förhand, eftersom vi snart ska få övernatta på hotell, och hon ska underhålla Liten under tiden.

Nu ska jag slappna av lite med allsång och sen säsongens sista oooo-oooo-oo (Morden i Midsomer, försök själva sjunga titellåten, så får ni ser hur det låter). Så småningom kommer nog de andra in, och sen kommer vi sova så gott så gott.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar