Att stjäla en blogg


Liten tvättar fossingarna

Varje dag när jag suttit på jobbet har jag börjat dagen med att kolla igenom mina favoritbloggar. Det är Daniels, min svägerskas, och några andra. Det går på bara några minuter, men det är härliga minuter. Man får en uppdatering om människor man tycker om.

Men nu är sista jobbdagen över. Det var några tuffa dagar när jag sa hejdå till alla och hade överlämning av mina arbetsuppgifter och rensade mitt rum. Det blir också väldigt uppenbart att det inte alls var mitt rum, utan ett rum jag lånade under en begränsad period. Men så här är livet, det händer alla några gånger i livet att man faktiskt byter jobb. Jag bara önskar att jag hade fått välja det själv.

Fast på tal om rum, så är det ju äntligen bara några dagar kvar till vi slår ner väggen och får större vardagsrum. Det har vi pratat om i ett halvår, men äntligen blir det snart av. Så nu rensar och rensar vi. Gröna rummet, som det heter, har tyvärr blivit ett uppsamlingsrum för sånt som inte har nån annan plats. Så nu ska vi bara komma på var alla möbler ska ta vägen.

Och lilla Liten är det bra med. Hon har haft en busig och härlig morgon och varit med sin pappa på ikea. Nu sover hon gott i sin vagn.

/Kaperskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar