Nu kapas det igen. Förlåt. Men en blogg som inte uppdateras blir snart utan läsare. Så förlåt mig Daniel, för ikväll har jag inte ens din tillåtelse.

I lördags hade vi kräftskiva. Det var ett tappert gäng bestående av två tredjedelar trötta småbarnsföräldrar och en tredjedel som just sprungit Åstadsloppet på imponerande tider. Men vi höll igång ändå! Liten somnade i vanlig tid och märkte aldrig av att det var kräftkalas, men hennes kompis Matilda ville gärna vara med och kämpade med tröttheten en stund. Blev så imponerad av att hon bara satt med. Om Liten skulle varit vaken skulle hon ha vrålat och vilja bli buren. Så är hon när hon är trött...så jag är glad att vi lade henne i vanlig tid. Man ska aldrig underskatta regelbundna vanor!

Annars har jag tillbringat en del tid ensam, Liten med pappa är ute på äventyr. Man kan tro att man ska få mycket gjort, men så lätt är det inte. Starka krafter jobbar emot det. Som mina ögonlock, som bara ramlar igen!

Men till helgen får jag bli frisk och pigg igen. Träffade Litens kompis Ivar idag, med föräldrar. Vi har inte setts på jättelänge, men i helgen ska vi fika. Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar