Det är inte lätt att fånga såpbubblor

Liten rutschar

Det är bråda dagar hos lilla familjen. Det är min (gästbloggerskans) sista semestervecka, och då ska mycket hinnas med. Egentligen är jag faktiskt föräldraledig den här veckan, men det kvittar, lika mycket ska hinnas med i alla fall. Veckans husprojekt är att ta bort humlen som växt mot vårt förråd och ersätta med singel. Och här följer en varning!!! Plantera aldrig humle. De har fördjävliga rötter, rötter som till slut tar sig in i ens drömmar. Jag hatar dem. Och ändå, när jag väl får tag på en rotjäkel och lyckas dra bort en meter eller så, då är lyckan total.

Nog om rötter! Mer om Liten! Hon har fått en egen liten rutschkana som gillar. Och det är tur, för det är en fågel som har skitit på den vanliga, alltså gårdens rutschkana. När vi såg det sa jag "usch" så nu går Liten omkring och skriker "isch" så fort vi närmar oss sandlådan. Hon säger även "ppa" när hon närmar sig några brunnslock, för när det regnade häromdagen hoppade hon i pölarna som bildades på brunnslocken. Och så hoppar hon på dem, även när det är torrt. Så härlig!

Igår och idag har Daniel haft lite egentid. Först var han hos kiropraktorn och rätade ut ryggen. Sen var det ut med en kompis igår kväll. Och idag spelade han golf. I morgon är det min tur, med massage och sen golf med en kollega, ska bli superskoj. Och i helgen väntar Madonna!!!

Jag tror att golfen är det enda jag kan sakna, från livet innan vi fick Liten. Skulle försts aldrig vilja byta tillbaka till den tiden, men just att få spela golf ihop....det saknar jag. Nu får vi istället recensera rundorna för varandra när vi kommer hem. Men men...så fort Liten börjat spela, då kan vi gå rundor allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar