Pappis, möte på dagis och lek i trädgården



Idag har jag och Liten haft en väldigt bra dag. På förmiddagen var vi på Pappis på OP. Både Isabel och Matilda var där så Liten hade skoj :) Synd att det är sista gången nästa vecka.

Efter lunch (som intogs på Pappis) och middagsovningen så gick vi ut och lekte lite. En liten stund på "stora" lekplastsen men sen ganska mycket här utanför. Här vi ju både gungar och studsmattor :)

I eftermiddag var det möte på Litens kommande dagis om mögelskadorna som är där. De kommer försöka åtgärda det men med metoder som jag tycker är väldigt konstiga. Det är mögel i taket vad jag har fötståt och det ska Örebro kommun lösa genom att sätta ett nytt innetak......och låta det gamla vara kvar.....jag kan ju inget om sånt men är inte det lite som om att sticka huvudet i sanden och säga att nu syns jag inte? Ja vad ska man säga....mycket tillövers för kommunen har man ju inte.....De verkar tycka det är för dyrt. Men hur svårt kan det va? :)

Sent om sido har vi även fått upp gungan som Liten fick av kusin Lucas i födelsedagspresent och den gillar hon skarpt. Hon lätt till och med mej köra lite med trimmern under tiden hon gungade :)

I morgon tänkte vi ta en liten tur till Haga badet på morgonen och bada lite. På torsdagar är hela bassängen uppvärmd så det ska bli skoj. Litens kompis Alice och hennes pappa ska med också.

Skönt med midsommar snart förresten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar