Gästbloggare, mamma Cecilia



Daniel har inte tröttnat på bloggen, han vill nog bara få in lite friska fläktar!

Idag har jag varit inlåst på kontoret och undrat varför jag inte var hemma och umgicks med familjen istället. För de har haft det så bra! Liten vaknade på en fantastiskt humör och låg och jollrade i sin säng som hon brukar. Det finns ingen bättre väckarklocka. Till och med moster My går upp i arla morgonstund.

Sen har dagen mest handlat om att vara utomhus. Liten blir ett annat barn då, när hon får vattna rabatterna, klippa med sin nyinköpta gräsklippare (de ska läras i tid) eller sparka en boll. Hon blev dock lite ledsen när Daniel åkte och klippte av sig "fluffet". Hon är inne i en väldigt pappig period...och så är det ju. Men ibland svider det i ett mammahjärta. Nu var ju i och för sig inte jag hemma idag, det var My som fick ta smällen. Men det brukar gå över ganska snabbt, och man får ju förstå Liten. Hon träffar pappa hela dagarna, han är hennes allt :-)

På eftermiddagen badade Liten i sin pool, det var den vackraste syn att komma hem till. Hon var så lycklig! Först badade hon klädsim, sen var hon nakenfis. Och efter det åt vi moster Mys gudomliga risotto. Liten, som annars ratar allt som inte är burkmat, åt med god aptit. Funderar på att anställa My som kock. Efter maten behövde jag lite dotter-mamma-tid, så jag och Liten cyklade till stora lekplatsen. Jag fick brännskador när vi åkte rutschbana...vilken ålderskrämpa!

Nu avslutar vi kvällen med fotboll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar