Snö och bakning

Idag var jag ute och skottade de dryga två decimeter snö som kommit ovanpå det vi redan hade. Dryga två decimeter, en trädgårdsgång på i alla fall tio meter, två meter bred, och så lite altan och framsida på det. Hade jag inte sett förra vintern hade jag aldrig trott att det kunde komma så här mycket snö.

Några timmar senare går Daniel ut och undrar:skottade inte du förut?

För se där, det har fortsatt snöa och dessutom blåst, så allt mitt skottande var ogjort. Daniel fick skotta om. Och alldeles nyss kom plogbilen och körde upp ca 40 centimeter höga vallar, så det är bara ut och skotta igen.


Annars har helgen varit bra. Igår bakade vi pepparkakor och lussekatter, tog en lunch på ikea, åkte hem och satte ihop allt vi köpt, samt var på den barnvänliga delen av samfällighetens träff. Liten dansade som en galning. Idag började jag och lillgumman dagen med att baka scones, så att Daniel fick nybakat när han vaknade. Sen åkte vi och badade allihopa. Nu i eftermiddag har vi mest lekt inomhus. Snö är okej, men inte i blåsform.

/Hustrun



Liten bakar pepparkakor med mamma


Daniel får skotta sig fram till morgontidningen

Och jag får skotta resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar