Förkylningar

Hela familjen är förkylda, mer eller mindre. Som tur är så är Liten den som mår bäst. Peppar, peppar, ta i trä. Men både jag och Cecilia har lite problem å prata. Men vi får väl hoppas att det vänder snart. Jag har ju premiär i hockeybockeyn på söndag :)

I helgen var jag i Linköping och träffade några kompisar. Var riktigt trevligt men min förkylning satte in riktigt på lördagskvällen så det blev en tidig hemgång för mej.

Ikväll så är Cecilia iväg med jobbet och bowlar så jag å Liten har haft en ensamkväll. Hon börjar kunna leka mer och mer själv. Är roligt å se hur hon gör och löser problem. Lägger man sig inte i så brukar det ofta gå bra. Sen slår hon ju i huvudet i stolar och lådor ca 10 gånger per dag men nån gång ska hon väl lära sig att se upp :)

Annars så kommer språket mer och mer. Hon kan uttrycka mer känslor och nyanser. Idag sa hon tex att nåt var pyttelitet. Det är roligt att se hur hon utvecklas.

Liten sover oftast inte middag längre vilket gör att hon är väldigt trött på kvällen. Somnar oftast i soffan medan vi ser på tv. Men det är mysigt :)

Nej nu ska jag kolla på bortskämda barn på Svt1. Måste vara en förlorad generation?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar