Hockeybockey, farmor och farfar samt Belgien


(Liten tränar för en hockeykarriär)



(Liten och farmor bygger snögubbe och snöhund)


Ja nu var det en ny vecka igen. Helgen gick riktigt fort. Cecilia åkte till Stockholm i lördags förmiddag för att träffa några kompisar. På söndagen fortsatte hon till Antwerpen i Belgien för en kurs.

Litens farmor och farfar kom å hälsa på i lördags och stannade kvar till söndag. Jag och Litens farfar passade på att gå på Örebros öl och whiskey mässa. Var trevligt och de hade många goda whiskey sorter som gick att prova. Liten fick ju leka med sin farmor så henne gick det ju inte direkt nån nöd på :) De hade varit ute och åkt snowracer och pulka å byggt snögubbar och snölykta.

På sändagskvällen hade vi hockeybockey match mot det företag som Cecilia jobbar på. Och vi vann med klara 10-5. Känns bra :) Säsongen har inletts lysande med en seger i första matchen med 17-2 och nu 10-5. Dock så har jag bara nätat 4 stycken kassar. Känns ju så där :) Men nån måste ju tänka hemåt också :)

Ikväll har jag och Liten varit å badat. Det var riktigt skoj och Liten var på bra humör hela tiden. Hon börjar bli mindre och mindre rädd för vatten. Eller rädd har hon aldrig varit. Hon älskar att bada men idag doppade hon huvudet frivilligt för första gången :) Å hon gillar att duscha själv efter badet också :)

Vi har tapetserar om Litens rum också. Eller vi och vi...vi tog in en firma som gjorde det. Fast vi blev inte nöjda så de kommer göra om det. Men ialla fall, Litens saker å möbler står ju ute i hallen och i ett annat rum. Men i morse sa hon att det är nog dags att vi flyttar tillbaka hennes saker nu :) Så vi för väl göra det då :)

Nej nu ska jag slappa lite soffan innan det är dags för sängen.

1 kommentar:

  1. Oj vad jag saknar er nu - hon doppade huvudet själv! Ta hand om er där hemma så kommer jag snart hem och kramas!

    /Frugan

    SvaraRadera