tv-tristress


Vi skulle vilja protestera. Att det är dåliga tv-program och bara repriser på sommaren, det är en sak. Men att det är oktober utan att ett enda vettigt program går, det är inte ok. Speciellt på helgerna. Man kan i och för sig välja att se CSI, varje dag, på 5 olika tider. Men ändå.


Man kan inte vänja ett helt folk vid att se på tv varje dag, för att sen bara visa Bartenderskolan, Kungarna av Tylösand, Paradise Hotel och dylikt. Jag blir fördummad varje dag. Jag tappar min intelligens.


Balanserade upp denna känsla med att läsa en av de bättre böckerna nånsin för ett tag sen, "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini. Enda nackdelen var att efter att ha läst den, ville jag definitivt inte se på värdelösa tv-program. Jag ville skänka allt jag har till kvinnor i Afghanistan.


En ganska härlig känsla ändå. Alltför sällan vill jag skänka bort ens det minsta av det jag har.


/Sambon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar