vakna mitt i natten


Liten sover oftast inte middag längre, och sover nästan exakt 10,5 timmar per natt. Jag är säker på att hon skulle behöva mer, men nu är det som det är. Igår morse vaknade hon runt 6, sen hade hon maskerad på dagis och efter en sån dag och en lång vecka, var hon helt slut igår. Hon somnade i min famn i soffan, vilket nog aldrig har hänt. Det gick inte att väcka henne, så vi fick sätta på pyjamasen i hennes medvetslösa tillstånd. Då var klockan strax efter sju.

Så det var förstås tråkigt, men inte förvånande, att hon vaknade strax efter halv sex i morse. Och det gick inte att få henne att somna om. Jag försöker att inte bli arg på henne, men det är väldigt tidigt en lördagmorgon.

Ikväll kommer nog det hela upprepas. Med den lilla skillnaden att i morgon bitti när lillan vaknar, har vi ställt om till vintertid. Det finns alltså en hygglig chans att Liten kommer vakna 04.40 ungefär. Då har det definitivt inte börjat några barnprogram. Min älskade man har offrat sig och låter mig får sovmorgon i morgon. Det tackar jag på förhand för!

/Hustrun, lördag morgon kl 07.21

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar