Liten kan mer än jag tror



Lilla Liten och Daniel har varit sjuka. Det började med feber för Liten i söndags, och när hon och Daniel åkte iväg för att köpa en snowracer, spydde hon i bilen. Så i måndags var hon hemma med sin pappa. Det passade mig bra, som inte ville börja vabba efter en vecka på jobbet.

Men natten till tisdagen var det Daniels tur att bli sjuk, så det gick runt det där. Det positiva är att Liten har fått vara hemma mycket med familjen. Då kan hon ta det lite lugnare än det är på dagis.

Man upptäcker i alla fall mycket nu med lilla gumman, ibland förstår vi inte hur mycket hon kan. Häromdagen sa jag tisdag i något sammanhang, varpå Liten genast kontrade med måndag och onsdag, i en härlig melodi. Så uppenbarligen kan hon det sen dagis. Och idag började jag sjunga på små grodorna, av någon anledning. Liten kunde visst den med, hon satte händerna både till öronen och "svansen" och hoppade runt och sa koack. Jag undrar hur mycket mer hon kan?

/Sambon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar