Tropisk värme


Liten och pappa leker i hallen

I morse när jag knölat ner en ålande Liten i hennes termoställ, och efter det knölat ner mig själv i termobrallor och skidjacka, och pulsat ut i snön till cykeln, upptäckte jag det fantastiska: det är varmare!!!! Efter ca en månads kyla med allt från minus 19 till minus 27 har vi äntligen BARA minus 10,7. Och det kanske verkar som om jag är ironisk, men det är jag inte, det känns som rena sommaren ute. Nu kan jag och Liten äntligen leka utomhus efter dagis igen. Ska göra ett försök att få med henne till pulkabacken i eftermiddag. Om nu pulkaskräcken har släppt, det vill säga.

Helgen var bra, i övrigt, vi tog det lugnt i fredags. I lördags åkte vi till Naemi och hennes föräldrar, några andra kompisar var också där. Liten fick sova i extrasäng och vi vuxna umgicks. Vid halv tolv började vi spela melodifestivalsspelet, som var jättekul!! Inte ofta man hör Daniel sjunga någon av Östen med Restens låtar, men i lördags var det omöjligt att låta bli. Vi kom i säng ca halv 2, jag somnade runt 2 och vid sju gick jag upp med Liten. Nästa gång tar vi med välling så att det räcker, och antar erbjudandet om att sova över.

Idag ska jag luncha med en gammal kollega. Man kanske skulle sitta ute och äta, och njuta av värmen!

/sambon

1 kommentar: