Torsdag,

Det är längesen jag bloggade nu och fick bannor av min kära sambo i ett mail från Japan att det är dags att göra det nu :-)

Som sagt så är Cecilia i Japan med jobbet. Det är en konferens i Yokohama som hon fick privilegiet att åka på. Hon åkte i söndags och kommer hem i morgon kväll. Innan hon åkte så var man lite orolig för hur det skulle gå att ta hand om Liten själv en vecka. Men det har gått väldigt bra. Men i måndags och tisdags så kom Litens farmor hit och lekte lite med Liten. Det gav mej chansen att jobba lite extra. Och Liten tycker det är alla tiders med farmor så det gick bra.

Liten har dock saknat sin mamma väldigt mycket. Ibland kommer hon på att hennes mamma är borta och blir lite ledsen men i det stora hela så går det bra. Och hon får ju vara på dagis på dagarna vilket är bra för där är det så himla skoj att hon glömmer bort att sakna mamma.
Idag hade de prins och prinsesstema på dagis. Alla avdelningar var i stora lekhallen och fröknarna hade satt ihop en teater som barnen tydligen tyckte var jättebra. Barnen fick även vara utklädda om de ville så jag letade runt på stan igår och hittade tillslut en liten prinsesskrona som hon mot all förmodan tydligen hade på sig idag. Alla andra barnen hade varit väldigt avundsjuka :)

I går kväll hade mitt hockeybockey lag avslutning och jag var i valet och kvalet länge hur jag skulle göra. Skulle jag fråga nån om de kunde vara barnvakt eller strunta i att gå? Eftersom det började vid 1930 tiden så kunde jag lägga Liten innan jag åkte och vår snälla granne kunde ställa upp och sitta sovvakt så jag kunde åka. Tack så mycket!

Nej nu är det antikrundan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar