Snö och kaos


Favorit i repris.
I morse när jag utanför dörren trodde jag att det var ett skämt. Vi har redan så otroligt mycket snö, så det verkade osannolikt att det skulle kunna komma mer. Men det hade kommit mer. Och det var inte helt lätt att pulsa fram i snön, med handväska, datorväska, soppåse med blöjor och Liten i famnen. Tyvärr måste vi ta bilen på morgonen för att jag ska ha en chans att hinna till jobbet i åtminstone hyfsad tid, trots att dagiset ligger nästgårds. Det tar helt enkelt för lång tid att först gå till dagis och sen hem igen för att hämta all packning. Men det känns inte heller helt rimligt att packa in allt i bilen, och 50 sekunder senare packa ur allt ur bilen, inklusive Liten.

Ja, blöjpåsen hade jag kastat förstås, den var inte med i bilen.

Och idag tog det verkligen sin tid att komma till jobbet. Vid ett trafikljus hann jag äta hela min kulinariska frukost. Vid nästa hann jag sminka mig (med råge, eftersom jag tycker smink är överskattat). Vid det tredje hann jag kolla upp lite funktioner på min mobil. Och runt tjugo i nio var jag på jobbet. Sådär kul när jag egentligen börjar halv åtta, men en sån här dag måste man kunna skylla på snön.

Liten ja, det är om henne bloggen egentligen handlar. Hon är inne i en tacksam period, bokstavligt talat. Så ofta det går, säger hon ett innerligt taaaaack. Taaaack för vällingen, taaaack för att du leker med bilen mamma, taaaack för att du tar upp mig när jag kastar mig på golvet med overallen på och inte kan ta mig upp. Stor humor. (inte riktigt lika stor humor när hon blir som en ålande mask när man ska ta på själva overallen, för att hon vet att vi har bråttom, eller för att hon märker att jag vill att vi ska ta på den. Då kan man hålla sig för skratt).

Ikväll är det inte mina personliga OS-favoriter, men vi tittar ändå eftersom det är hockey. Annars så går mina tankar till Anja, som jag antar ska vara glad att hon lever. Jag mådde verkligen fysiskt illa när hon kraschade. Och just som jag skrev det kraschade Järbyn, verkar vara medvetslös. Usch.

/sambon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar