Helgen


Helgen var ett enda långt bebiskramande. I fredags var vi hemma hos några kompisar som fick sitt barn för ett halvår sen, men som vi tyvärr inte träffat sen dess. Igår träffade vi en tvåveckors. Liten blev inte arg när jag höll honom, men efter ett tag sa hon "mamma jag vill inte att du håller honom längre". Hon berättade sen, att bebisen ju ville till sin mamma. Bra tänkt!

Vi försökte även handla julklappar i helgen, utan större framgång. Det var alldeles för mycket folk som hade samma tanke. Och i söndags gick Liten och Daniel och badade. Hon börjar verkligen bli ett riktigt vattendjur, lillgumman, vilket är skönt. Nu tycker hon till och med om att duscha efteråt, vilket är en stor framgång. Duscha håret är annars en riktig pärs för alla inblandade.

Ja, hon är härlig, vår lilla tjej, men inatt låg hon inte bra till. Hon var vaken inne hos oss i två timmar, lite ledsen och irriterad. Till slut fick jag lägga mig i gästrummet för att kunna få nån sorts sömn, eftersom jag var den som skulle börja tidigt. Tror aldrig att det har hänt förut att jag bytt rum mitt i natten. Så nu ikväll var hela familjen helt slut. Får hoppas på en bättre natt inatt.


/hustrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar