Liten Långstrump


Idag vaknade vi på fel sida, jag och Liten. Hon vaknade alldeles för tidigt och tyckte att jag skulle göra detsamma, så hon började sparka mig i huvudet, intensivt och väldigt medvetet. Det är inte det man vill mest en söndagmorgon innan kl 6. Det tog mig mer än en timme att sluta vara arg för det. Men sen blev dagen bra i alla fall, vi var och röstade vid 08.30, lekte på en lekplats därefter, åkte och spenderade pengar på nya kläder (brandbilspyjamas till Liten bl.a) och lekte utomhus igen. Liten har ganska mycket energi, och hon lever rövare på lekplatsen. Åker på knäna, magen och baklänges nerför rutschkanan, står upp och gungar ("farmor lärt mig") mm. Idag var det en annan liten tjej ute på lekplatsen också, och Liten lyckades skrämma henne till gråt med sin intensitet. Men hon gör inget elakt, så det finns inget att be om ursäkt för.

Det är bara helt enkelt så att små Pippi Långstrumpar är väldigt svåra att tygla. Och tur är väl det.

/Sambon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar