Vart är sommaren?

Man kanske är lite kräsen men och det är ju bara början av maj men nu är det dags för lite värme. Det är ju fortfarande minus grader i bland när jag cyklar till jobbat. Nu är råttet mågat som Ledin sa.

Idag jobbade jag lite sent så jag var inte hemma förrän vid 18 tiden. Men jag hann umgås lite med Liten och vi var ute och gungade lite innan det var dags att se lite på Fåret Shaun, Timmy Lamm och Pingu. Jag tror att Liten uppskattar den halvtimmen på kvällen när hon får se på barnprogram och sitta i knäet på oss och få håret kammat och dricka lite välling.

Liten har även förstått hur konsumtionssamhället fungerar. När datorn krånglade härom kvällen så funderade Liten ett tag och sen tittade upp och sa "Köpa ny dator". Hon vet hur man löser saker enklast :)

Hon är väldigt verbal nu och kan prata väldigt bra. Det kommer nya ord varje dag. Man blir imponerad. Tänk om man kunde fortsätta att lära sig i samma takt :)

Nej nu ska jag se på lyxfällan och känna mej lite normal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar