Fotboll och dagis



I helgen var vi hemma hos Litens farmor och farfar. Eller ja, Liten var där, vi var på 30-årskalas och sen sov vi på hotell för att ladda batterierna och för att få sova längre än till senast 06.00. Liten hade det jättebra och hade badat badkar, lekt ute, hjälpt till att gräva i jorden mm. Vi hade det också jättebra och var smarta nog att lägga oss i hyfsad tid för att inte slarva bort hotellnatten. Dagen efter sov vi till fantastiska 08.30. Underbart.

Sen njöt vi av en hotellfrukost som var en av de bättre.

Daniel har några hektiska dagar på jobbet så jag och Liten är mycket själva hemma. Det går bra, det blir ingen husmanskost direkt men det äter vi i och för sig aldrig. Det blir inget långkok är nog bättre uttryckt! Idag efter middagen gick vi och sparkade fotboll på en gräsmatta i närheten. Liten har världens skott med högerfoten. Sånt ska uppmuntras, så hon fick sparka sig hela vägen hem. Sen somnade hon gott i sängen.

Hoppas jag somnar lika gott. Vi har fått reda på att Liten ska byta avdelning i höst, eftersom många äldre barn ska flyttas upp till sexårsverksamhet eller vad det nu heter. Så då får Liten, som alltså bara kommer vara dryga 2, flytta till 3-5 avdelningen. Det är egentligen inget jag vill. Det är en himla skillnad på en 2-åring och en 5-åring och hade jag velat haft henne på ett dagis där de hade 1-5 avdelningar hade jag valt det. Nu valde vi aktivt ett dagis med en småbarnsavdelning. Det enda positiva är att de är flera barn som flyttar upp samtidigt. Men jag gillar det inte i alla fall.

/sambon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar