Som vi tvättar i Skåne

Det har varit en väldigt bra semester så här långt, med en varm vecka på västkusten och tur med vädret i allmänhet. Häromdagen kom kusinerna på besök, vilket både Liten och vi tyckte väldigt mycket om. Barnen fungerade bra tillsammans och så gjorde vi ett besök på lek- och buslandet (första gången). Det visade sig vara en riktig hit, och jag tror att både vuxna och barn hade väldigt roligt.

Dagen efter att de åkt kom underbara Jessica från Stockholm med familj på spontanbesök, vilket var väldigt trevligt. Man vänjer sig vid nya vänner också, men det är alltid skönt med såna man känt länge....eller ja...elva år. Tiden tickar på!

Efter att ha stått ut med en tvättmaskin som levt sitt eget liv lite väl länge, köpte vi häromdagen en ny. Liten lekte tvättmaskinsförsäljare på Media Markt och visade runt, frågade hur många barn vi hade i familjen och visade på alla bra knappar. De hör mer än man tror, de små. Att tvätta är en av mina favoritsysslor, aktiviteter som ger omedelbart resultat är de bästa. Nu bara njuter jag av vår nya, tysta tvättmaskin och försöker hitta en ursäkt för att tvätta en ny tvätt. Daniel är rädd att jag ska bli manisk i mitt tvättande.

Men ännu bättre vore det om jag hade fått välja den norska fronten, där man kunde välja det mycket åtråvärda programmet Skånecentrifugering.

/Hustrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar