Kakbak

Idag var jag och Liten ensamma, vi fixade lite hemma, handlade lördagsgodis och sen var det dags för bakning. När jag fyllde år i somras fick jag en massa grejer med kaktema av mamma och pappa, och nu var det dags att göra lite slag i saken.

När Liten noga hade blandat ihop alla torra ingredienser - hon är väldigt noggrann och enligt sig själv världsbäst - tittade hon lite på bunken med kakao, mjöl och allt det andra. Sen gjorde hon det tydligen enda rimliga i en sån situation. Hon blåste. Haha, det var en härlig syn.

Det blev en smet i alla fall, men när vi klickade ut smeten i muffinsformarna, undrade Liten om vi skulle ha gäster eftersom vi gjorde så många (tio stycken). Då kände jag mig som en muffinsknarkare och fick påminna mig själv om att det är helt vanligt och kanske till och med lite lite att få ut tio muffins ur en smet.

Och så här fina blev de, på kakfatet som jag också fick i present.


/Frun

1 kommentar: