Upp i ottan, kissa i pottan.




Idag vaknade Liten, sin vana trogen, runt 05.50. Detta efter att hon först vaknat runt 05.00, och sedan, sin ovana trogen, somnat om lite hos oss. Jag vet inte varför hon inte somnar där vid sex. Det är ju så skönt att sova lite extra på morgonen. Men det tycker inte hon. Om Liten sover hos oss, börjar hon alltid dagen med att klappa oss på kinderna, pussa oss och lägga sina gosefiltar hos oss. Kanske lägger sitt huvud ovanpå och våra och gosar lite. Sen säger hon "kläder" eller "mamma stanna här, pappa gå ner göra välling".

Inte idag. Idag började Liten med att sparka mig i huvudet upprepade gånger (sen gosade hon i och för sig, men det var ett bryskt uppvaknande).

Idag var det Daniels sovmorgon och han sov till osannolika 08.25, en evighet i de här sammanhangen. Sen cyklade vi upp till skogen och gick omkring på stigarna, innan vi hittade ett ställe att ha picknick på. Liten hittade en sten hon kunde hoppa från, och fick med mig upp också. När vi kommit hem sen stack jag ut och sprang, och nu har jag redan träningsvärk. Härligt.

Liten går även igenom en pottrevolution nu. Hon har gått från noll till hundra - från att ha vägrat vara utan blöja en enda sekund, till att kissa på pottan runt 5 gånger om dagen. Riktigt roligt för henne - och för oss också så klart.

/sambon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar